Wat kost een logo bij jullie?

Geen eigen verhaal, maar wel herkenbaar:

Tringggg. Tringgg…. Telefoon.
Een potentiële opdrachtgever, tenminste zo lijkt het.

‘Wat kost een logo bij jullie?’

Met deze vraag weet ik meteen hoe laat het is en hoe de spreekwoordelijke vlag erbij hangt.

Als iemand meteen vraagt wat iets kost, dan wil hij goedkoop. Dat is helder. En goedkoop betekent vaak dat je als ontwerper bar weinig betaald krijgt voor je briljante diensten.

Bij de vraag ‘wat kost bij jullie een logo’ komt mijn recalcitrante kant naar boven.

‘Wilt u een rood logo of een blauw logo?’

Klant: ‘Waarom vraagt u dat?’

‘De blauwe logo’s gaan wat harder deze week, dus die zijn wat duurder. Ik heb nog wel een paar oude rode logo’s op voorraad, dus die zijn beduidend goedkoper.’

‘Klik. Tuut. tuut. tuut.’

Een ontwerp is natuurlijk geen kant-en-klaar product, het is het resultaat van een proces. Een stevig stukje maatwerk.

Een proces waarbij uiteindelijk, als het goed gaat, een briljant ontwerp gerealiseerd is.

Lees het hele artikel hier.

Bron: Marketingonline.nl

Gerelateerde Berichten

Interesse?

Wij helpen u graag verder.

Neem contact met ons op